Klantenservice

Onze klantenservice staat iedere werkdag voor u klaar. Voordat u contact opneemt met Slotenonline.nl verzoeken wij u vriendelijk om eerst de 'veel gestelde vragen' onderaan deze pagina even goed door te nemen. De meest voorkomende vragen over (het bestellen van) scootersloten staan hier al beantwoord en u hoeft in dat geval niet op een antwoord van ons te wachten!

Algemene informatie over de verschillende scooterslot types en tips vindt u ook in de 'kennisbank' op onze site. Deze informatie kan u, met het schema op de homepage, helpen bij het selecteren van het juiste fietsslot.

Met verdere opmerkingen of vragen die nog niet zijn beantwoord onder deze 'veel gestelde vragen' kunt ons bereiken via: 

Het ticketsysteem (zie het formulier helemaal onderaan deze pagina)
Ons emailadres: info@slotenonline.nl
Ons telefoonnummer: 0251760059 (di, wo, vrij van 8:00 tot 17:00 en za van 12:00 tot 17:00)

Wij kunnen u het beste en het snelste helpen als u via het formulier contact met ons opneemt. Vervolgens zullen wij binnen 1 werkdag op uw vraag terugkomen.

Ons adres en de volledige bedrijfsgegevens van Slotenonline.nl vindt u in het menu rechtsbovenin onder 'over ons'.

Heeft u een compliment of een klacht? Neemt u dan contact met ons op via info@slotenonline.nl. Indien dat nodig is zullen wij zsm actie ondernemen en/of contact met u opnemen.

In het geval van een klacht heeft u ook de mogelijkheid om gebruik te maken van bemiddeling door het Webwinkel Keur Keurmerk. Deze organsatie kunt u vinden op de volgende url: www.webwinkelkeur.nl. Mocht deze bemiddeling niet tot het gewenste resultaat leiden dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Webshop van de SGC (www.sgc.nl)

1 Mijn bestelling
1.1 Het lukt mij niet om een login/account aan te maken. Wat doe ik verkeerd?
Er zijn hoofdzakelijk twee redenen waarom het aanmaken van een account niet lukt. 
Ten eerste kan het zijn dat een verplicht veld bent vergeten in te vullen. Deze zijn gemarkeerd met een sterretje.
De tweede reden kan zijn dat u niet of niet de juiste verificatie code heeft ingevuld. Deze verificatie code bestaat uit willekeurige cijfers/letters om SPAM tegen te gaan. In dit geval verschijnt hetzelfde scherm weer. U dient de juiste cijfers of letters in te vullen.
1.2 Ik heb per ongeluk een fout gemaakt in mijn bestelling. Hoe kan ik dit (laten) corrigeren?
Indien u een fout heeft gemaakt of een wijziging wilt toepassen op uw bestelling dan kunt u met ons contact opnemen, bijvoorbeeld via het contact formulier op onze website of door middel van een antwoord te sturen op de bevestigingsemail.
Wijzingen omtrent afleveradres en producten zelf (aantal of een ander product) dienen zo spoedig mogelijk aan ons doorgegeven worden. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben zullen wij namelijk proberen om uw bestelling zo snel mogelijk af te handelen en te verzenden. Zodra uw bestelling verzonden is kunnen wij geen wijzigingen meer doorvoeren.
1.3 Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?
U ontvangt automatisch een bevestigingsemail wanneer uw bestelling geplaatst is. U kunt er dan van uit gaan dat de bestelling in behandeling is genomen. Wanneer wij uw betaling ontvangen hebben verzenden wij u een email waarin de status "Betaling ontvangen" staat weergegeven. Op het moment dat wij bestelling hebben afgegeven bij Postnl pakketservice ontvangt u een email waaruit blijkt dat uw bestelling/pakket is verzonden.
Daarnaast kunt de status van uw bestelling op elk moment controleren door in te loggen op de website en naar uw account te gaan. Daar vind u een overzicht en de status van al uw bestellingen.
1.4 Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
U kunt uw bestelling annuleren zolang de status van uw bestelling nog niet verzonden is. Bij voorkeur is dit totdat wij uw betaling ontvangen hebben. Daar wij proberen om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en af te handelen verzoeken wij u dan ook snel te reageren.
1.5 Moet ik daadwerkelijk eerst een account aanmaken voordat ik een bestelling kan plaatsen?
Ja, het is noodzakelijk dat u zich registreerd in onze webwinkel voordat u uw bestelling kunt plaatsen. Op deze manier hebben wij alle noodzakelijke gegevens om uw bestelling af te handelen. Daarnaast bied het hebben van een account het voordeel dat bij een volgende keer u alleen uw winkelwagen hoeft af te rekenen, daar wij al uw gegevens al hebben.
1.6 Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Wij zullen altijd proberen om uw bestelling zo snel mogelijk af te handelen. Indien uw betaling door ons ontvangen is, dan verzenden wij dezelfde dag uw bestelling.
1.7 Waar is mijn pakket gebleven?
Op het moment dat wij uw pakket hebben verzonden ontvangt u een email hierover. In deze email staat uw unieke barcode en postcode vermeld waarmee u uw pakket kunt traceren via de Postnl Track&Trace website. Vanaf de volgende ochtend kunt u via de link in de email zien waar uw pakket zich bevind. 
Bijvoorbeeld of dat deze nog in een sorteercentrum is of dat de chauffeur (postbode) het pakket met daarin uw bestelling bij zich heeft. In dat geval zal het pakket dezelfde dag nog afgeleverd worden.
1.8 Ik wil een slot bestellen maar ik zie alleen de knop "tijdelijk niet op voorraad", hoe nu verder?
Ondanks dat wij proberen om altijd voldoende voorraad te houden kan het toch voorkomen dat een slot uitverkocht raakt. Ook kan het voorkomen dat onze leveranciers een bepaald slot voor een langere tijd niet kunnen leveren.
Indien het slot tijdelijk niet leverbaar is kunt u altijd contact met ons opnemen omtrent de verwachte levertijd. Wij proberen u hier zo nauwkeurig als mogelijk over te informeren.
2 Betalen
2.1 Wat zijn de betaalmogelijkheden en zijn deze veilig bij Slotenonline?
Jazeker, wij bieden alleen veilige betaalmogelijkheden aan:
1). Vooruitbetaling per bank (via uw eigen bank geeft u de betaalopdracht)
2). iDEAL (via uw eigen bank betaald u veilig en direct op het internet)
3). Paypal / credit card (via uw paypal account of direct met uw credit card)
4). Bancontact / Mister Cash
5). èM! Payment 
2.2 Wat is iDEAL?
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
De voordelen:
- iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
- iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
- Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
- Controle en overzicht op de betaling
- iDEAL is beschikbaar voor deze banken: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers
2.3 Hoe werkt iDEAL?
U plaatst een bestelling. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Nadat u uw bestelling bevestigd heeft klikt u op de iDEAL-betaalknop en selecteert u uw eigen bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat.
U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en uw bestelling krijgt de status "Betaling ontvangen".
2.4 Mijn iDEAL betaling is mislukt?
Het kan voorkomen dat de iDEAL betaling mislukt doordat u bijvoorbeeld te lang heeft gewacht of onvoldoende saldo op uw rekening heeft staan. In dergelijke gevallen kunt u niet meer via iDEAL betalen. Vooruitbetaling per bank is dan de enige optie; u kunt het geld overschrijven naar: Media 73 BV, NL56INGB0004549379 (=SEPA, IBAN) te Beverwijk.
Weet u zeker wat de fout was en dit inmiddels gecorrigeerd dan kunt u eventueel een nieuwe bestelling plaatsen en deze vervolgens nogmaals met iDEAL betalen. In het commentaar veld bij uw nieuwe bestelling kunt u vermelden dat de vorige bestelling komt te vervallen. Als wij dubbele bestellingen zien waarvan de tweede betaling wel gelukt is dan veranderen wij automatisch uw eerste bestelling naar "Geannuleerd" waarvan u ook een emailbevestiging ontvangt.
3 Verzenden
3.1 Wat zijn de verzendmogelijkheden?
Wij verzenden alle bestellingen via Postnl pakketservice alleen binnen Nederland. Naast normale verzending kunt u ook eventueel kiezen voor verzending onder rembours. Nieuw is ook verzending via Pakjegemak.
3.2 Wat is Pakjegemak?
Pakjegemak is een andere service van Postnl waarbij u de bestelling op een voor u geschikt moment zelf kunt afhalen bij één van de 2.000 winkellocaties. De winkellocaties zijn vaak bij u in de buurt te vinden en hebben ruime openingstijden.
3.3 Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn GRATIS. Voor "onder rembours" hanteren wij een toeslag van € 12,50, welke op de betaalpagina tijdens het afrekenen wordt meegenomen.
3.4 Kan ik een product retour sturen?
U kunt de producten die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Retourzendingen worden geaccepteerd als het product onbeschadigd en ongebruikt is en de oorspronkelijke verpakking eveneens onbeschadigd zijn.
Zie ook onze "verzenden, Retouren, Betalen" pagina. De verzendkosten van de retour zijn wel voor uw eigen rekening.
3.5 Het bestelde slot past niet of is niet geschikt, hoe nu verder?
Als een slot toch niet geschikt blijkt te zijn dan kunt u deze binnen 14 dagen na ontvangst, in originele verpakking en nieuwstaat aan ons retourneren. U dient dan wel eerst contact met ons op te nemen zodat wij u verder kunnen begeleiden.
De verzendkosten en verantwoordelijk voor de verzending zijn voor uw rekening. In verband met de verzendkosten voor het retour sturen raden wij u altijd om het slot eerst in een winkel te passen of navraag hierover doen.
4 Slotenonline?
4.1 Ik ben niet gewend om via internet producten te kopen. Hoe gaat het in zijn werk bij jullie?
Wij begrijpen heel goed dat voor veel mensen het kopen van producten via internet nieuw, onvertrouwd en eng kan zijn. Zodra u uw winkelwagen gereed heeft kunt u kiezen om zich te registreren in de webwinkel zodat u later makkelijk opnieuw kunt bestellen. U hoeft dan maar eenmalig de gegevens in te vullen. Ook kunt u als gast een bestelling plaatsen. In feite zijn het slechts 3 stappen
1). U vult uw (factuur)adres gegevens in
1a). Indien u een ander afleveradres wilt opgeven kiest u hier een afwijkend adres (aflevering of pakjegemak afhaallocatie)
2). U kiest uw verzendwijze
3). U kiest uw betaalwijze
4). U bevestigd de bestelling. Een emailbevestiging wordt binnen enkele minuten verzonden.
4.2 Ik ben niet gewend om via internet producten te kopen. Zijn jullie wel betrouwbaar?
Wij begrijpen heel goed dat voor veel mensen het kopen van producten via internet nieuw, onvertrouwd en eng kan zijn. Daarom hebben wij gekozen om deel uit te maken van de onafhankelijk webwinkel-review website (www.checkwebwinkel.nl).
Op deze website kunnen klanten van webwinkels hun ervaringen kwijt samen met hun beoordeling. Helaas plaatsen niet al onze klanten een reactie, maar inmiddels zijn er al minstens 300 ervaringen en beoordelingen over onze webwinkel geplaatst. Deze kunt u hier lezen. Zoals u ziet zijn de reacties zeer positief en geven zij aan wat hen precies aansprak.
Wij bestaan dus echt, hanteren inderdaad lage (laagste) prijzen, leveren snel en is onze service goed volgens onze huidige klanten. Hopelijk geeft dit u het vertrouwen om ook bij ons een bestelling te plaatsen.
4.3 Waarom zijn jullie niet lid van de Thuiswinkel organisatie (www.thuiswinkel.org)?
Wij hebben tot op heden besloten om geen lid van deze organisatie te worden. De twee belangrijkste redenen zijn:
1). Lid worden van deze organisatie kost veel geld; wij kunnen alleen onze lage prijzen hanteren als wij onze kosten heel erg laag houden.
2). Het lid zijn van deze organisatie heeft hoofdzakelijk als doel aan te tonen dat de webwinkel betrouwbaar is en bij eventuele geschillen tussen u en ons onafhankelijk op te treden. Wij hebben ervoor gekozen om de betrouwbaarheid van Slotenonline onder meer te tonen door een lidmaatschap van een ander webwinkel keurmerk (www.keurmerk.info) welke eveneens onafhankelijk optreed en algemene voorwaarden hanteerd die wij naast onze eigen voorwaarden eveneens hanteren. Bovendien maken wij gebruik van www.checkwebwinkel.nl waarop onze klanten zelf hun reactie en ervaring over ons met u en andere kunnen delen.
4.4 Heb ik garantie op een slot bij Slotenonline?
Voor alle merk-sloten in ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat u recht heeft op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het slot heeft bepaald. Dit is doorgaans 1 jaar. Indien u aanspraak wilt maken op uw garantie dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Daarbij is de volgende informatie noodzakelijk:
klant naam, bestel nummer, product, probleem.
Lees hier meer informatie omtrent de garantie.
4.5 Ik wil een product bestellen waarbij een promotie code van toepassing is. Hoe werkt dit?
Regelmatig heeft Slotenonline een actie waarbij een extra korting wordt verleend. Hierbij wordt dan een promotie code vermeld. Deze promotie code kunt u invullen tijdens het afrekenen op de betaal informatie pagina. De code is niet hoofdlettergevoelig. Middels deze promotie code ziet u dan op de laatste (bevestigings) pagina van het afreken proces de korting verwerkt.
Indien u één of meerdere producten besteld waarbij de promotie code van toepassing is, maar u vult deze in het promotie code veld niet in, dan vervalt de actie. U kunt dan contact met ons opnemen waarna wij een handmatige correctie zullen doen.
4.6 Hoe kan ik een bepaald product vinden op www.slotenonline.nl?
Ten eerste kunt u via de rubrieken bovenaan naar het product gaan. Vervolgens vind u op één pagina alle producten in deze subcategorie.
Ten tweede kunt u gebruik maken van een eenvoudige zoekfunctie of een geavanceerde zoekfunctie. Via de eenvoudige kunt u een bepaalde term intypen. Deze zal dan in de gehele website proberen gevonden te worden op basis van de productnamen.
De geavanceerde zoekfunctie biedt u de mogelijkheid om ook in product omschrijvingen te zoeken, alsmede in bepaalde categorie of op een bepaald merk. Ook kunt u zoeken op prijsreeks (van, tot).
4.7 Ik ben op zoek naar een slot, maar deze kan ik niet in jullie webwinkel vinden. Kunnen jullie deze bestellen?
Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe producten ter uitbreiding van ons assortiment. Het kan soms toch voorkomen dat u een bepaald slot wilt hebben die wij van dat merk niet aanbieden. U kunt hierover altijd contact met ons opnemen. Wij zullen u dan een reactie geven omtrent de leverbaarheid en eventuele prijs van het slot. Hierbij dient u wel in acht te nemen dat wij alleen van de aangeboden merken een ander slot kunnen bestellen.
4.8 Bij de Abus sloten staat telkens een Abus Maximum Level vermeld. Wat betekent dit precies?
Hiervoor verwijzen wij naar de uitleg van het Abus Maximum Level op onze website. Klik hier om verder te lezen over het Abus Maximum Level systeem.
4.9 Bij diverse sloten staat een regel "ART goedgekeurd". Wat betekent dit precies?
ART is een keurmerk van de Stichting ART. Dit keurmerk wordt aan een slot gegeven indien het van een bepaalde kwaliteit is, zodat deze moeilijk open te breken is. Vooral verzekeringsmaatschappijen van motoren eisen één of meerdere sloten uit een ART klasse 3 of 4 of zelfs 5 sterren (voor thuissituatie). Ook voor bepaalde verzekeringen voor de fiets wordt een ART klasse vereist.
Lees hier meer over het ART keurmerk.
4.10 Bij diverse sloten staat een regel "SCM goedgekeurd". Wat betekent dit precies?
Net als er een keurmerk is voor de tweewielers (ART), is er ook een keurmerk voor voer en vaartuigen. Dit SCM keurmerk wordt dus aan sloten toegekend die van een goede kwaliteit en sterkte zijn.
Verzekeringen voor de boot of waterwatersport eisen vaak één of twee dergelijke SCM goedgekeurd sloten. Hetzelfde geldt dus voor aanhangwagens, trailers en caravans.
4.11 Worden de door mij verstrekte gegevens wel vertrouwelijk behandeld?
Jazeker, alleen wij zien uw gegevens en zullen deze gebruiken voor uw bestelling. Wij geven uw gegevens niet door aan andere partijen. Zie ook onze privacy verklaring.
Neem contact op
* Verplichte velden